Catherine Keyl online aangevallen nadat ze bekend maakte klacht in te dienen tegen arts!
Catherine Keyl, een bekende televisiepresentatrice, heeft recentelijk een moeilijke tijd doorgemaakt met gezondheidsproblemen die haar in een rolstoel deden belanden.…
Catherine Keyl, een bekende televisiepresentatrice, heeft recentelijk een moeilijke tijd doorgemaakt met gezondheidsproblemen die haar in een rolstoel deden belanden.
Haar ervaringen hebben tot gemengde reacties geleid. Veel mensen steunen haar, maar er zijn ook kritische geluiden.
Keyl heeft bijna twee maanden lang intense pijn geleden en moest zich zelfs per rolstoel naar het ziekenhuis vervoeren.
Haar situatie werd gecompliceerder toen bij een second opinion in de Bergman-kliniek een hernia werd vastgesteld, iets wat het Tergooi MC ziekenhuis eerder niet had geconstateerd.
Hierdoor voelt Keyl zich gefrustreerd en overweegt ze een klacht in te dienen. De meningen op het reactieforum NUjij zijn verdeeld.
Een gebruiker, meneer of mevrouw Cookie, uit kritiek op Keyl’s houding: “Dit soort mensen zijn vreselijk. Een arts wil je alleen maar helpen”.
Deze persoon benadrukt dat een arts geen voordeel heeft bij een verkeerde diagnose en wijst op de complexiteit van het menselijk lichaam.
Een andere reactie, van Renate, wijst op de risico’s van het generaliseren van een hele ziekenhuisstaf op basis van één negatieve ervaring.
Ze deelt haar eigen positieve ervaring met Tergooi MC in Hilversum en de hulp van dr. De Vos bij haar schouder.
Een ander forumlid vindt de reactie van Keyl mogelijk overdreven, aangezien de behandeling van een hernia bij iemand van haar leeftijd niet veel verschilt van die voor een slijmbeursontsteking.
Toch zijn er ook mensen die Keyl’s frustratie begrijpen, zoals Son, die het gebrek aan menselijke aandacht in de zorg aanhaalt.
Een andere persoon prijst Keyl’s volharding, delend hoe een verkeerde diagnose bij haar man fatale gevolgen had.
Tot slot spreekt Waait, een forumgebruiker, zijn steun uit voor Keyl en hoopt dat haar ervaringen zullen leiden tot veranderingen in de houding en cultuur binnen de zorgsector, met meer nadruk op het luisteren naar patiënten.