Carlo Boszhard gaat apart te werk en verzoekt zijn lezers zijn column vooral niet te lezen!
Carlo Boszhard, bekend van zijn werk voor Televizier, heeft recent zijn lezers opgeroepen zijn laatste column in het blad niet…
Carlo Boszhard, bekend van zijn werk voor Televizier, heeft recent zijn lezers opgeroepen zijn laatste column in het blad niet te lezen.
Deze ongebruikelijke oproep dient als een protest tegen clickbait, het fenomeen waarbij sensationele koppen worden gebruikt om lezers te lokken.
Carlo’s recente column in Televizier, getiteld ‘Lees dit niet!’, is bedoeld om aandacht te vragen voor deze kwestie.
Carlo merkt op dat zijn columns over het algemeen niet erg opmerkelijk zijn, en hij maakt een vergelijking met de columns van zijn RTL 4-collega Robert ten Brink, die hij als nog minder interessant beschrijft.
Hij suggereert dat dit gebrek aan boeiende inhoud wellicht de reden is dat zijn columns niet veel gelezen worden, wat hem heeft geïnspireerd tot deze actie.
Carlo licht zijn frustratie toe over de huidige mediastrategieën: “Veel mensen zijn druk en overprikkeld. Ons brein moet daarom selectief zijn in wat we horen en zien.”
”Daar wordt handig op ingespeeld door juist diegene die ons wil bereiken.” Hij is van mening dat tegenwoordig de kop van een artikel belangrijker is dan de inhoud ervan en heeft daarom besloten een sensationele titel te gebruiken voor zijn eigen column.
Hij speculeert dat titels als ‘rel’, ‘geschoffeerd’, ‘klap in het gezicht’ of ‘drama’ misschien nog effectiever zouden zijn in een wereld waarin snelle beslissingen worden genomen met een simpele swipe.
Carlo’s kritiek op de hedendaagse media benadrukt de uitdagingen van het vasthouden van de aandacht van een overprikkeld publiek.
En als ironische noot wordt opgemerkt: voor degenen die druk en overprikkeld zijn, kan Carlo’s column misschien overgeslagen worden…