Dagje Efteling duurder en duurder: Prijzen snacks en dranken flink omhoog gegaan!

Dagje Efteling duurder en duurder: Prijzen snacks en dranken flink omhoog gegaan!

1. Zo dat is even schrikken! Niet normaal zeg.. 2. Zin in een broodje UNox? Nu niet meer! 3. Even een snack tussendoor met het gezin is niet meer te betalen! 4. Je eigen eten en drinkwaar meenemen is goedkoper 5. Wat een bedragen, schandalig!

27 juli 2024 Uit Door Lekker Dan

De Efteling blijft een van de meest geliefde parken voor een dagje uit, ongeacht je leeftijd. Helaas zijn de toegangsprijzen de laatste jaren flink gestegen, waardoor gezinnen met een beperkt budget het zich niet meer kunnen veroorloven.

De entreeprijzen van het park in Kaatsheuvel variëren tussen de 38 en 51 euro. Daarnaast moeten bezoekers ook betalen om hun auto te parkeren.

Na urenlang in de rij staan voor attracties, krijg je ongetwijfeld honger en zijn er genoeg eetgelegenheden beschikbaar.

Het is bekend dat je bij een dagje uit vaak meer betaalt voor eten en drinken. De prijzen in de Efteling waren al aan de hoge kant, maar volgens de website Looopings gaan die prijzen nu nog verder omhoog.

Voor een flesje ice tea betaalde je eerder 3,90 euro, maar dat wordt nu 4,30 euro. Een klein blikje cola, fanta of cassis kostte voorheen 3,70 euro en wordt nu 4,10 euro.

Zelfs een flesje water gaat nu 3,70 euro kosten. Het is opvallend dat zelfs Disneyland Parijs minder vraagt voor deze items.

Loopings meldt ook andere prijsverhogingen. Een patatje speciaal stijgt met 50 eurocent naar maar liefst 4,40 euro.

En wie trek heeft in een broodje Unox moet diep in de buidel tasten, want dat kost nu 5,50 euro, een euro duurder dan voorheen.

Daarnaast gaan ook de prijzen voor abonnementen omhoog. Vorig jaar kostte een jaarkaart 215 euro. In januari van dit jaar werd die prijs verhoogd naar 250 euro. Vanaf 11 juni zijn er drie nieuwe abonnementsvormen beschikbaar:

  • Classic (225 euro per jaar)
  • Plus (275 euro per jaar)
  • Premium (390 euro per jaar)

De forse prijsstijgingen zorgen voor veel kritiek onder bezoekers. Deel je mening op Facebook en zorg dat anderen op de hoogte zijn van deze veranderingen, zodat niemand voor verrassingen komt te staan.