Always gaat voor genderneutraal: Maandverband voor transgenders en non-binaire personen!

Always gaat voor genderneutraal: Maandverband voor transgenders en non-binaire personen!

1. Het bedrijf staat voor diversiteit en inclusiviteit. 2. Volgens het bedrijf is er een groeiende vraag... 3. De aankondiging zorgt voor gemengde reacties. 4. Vandaag de dag is echt alles mogelijk! 5. Dit gaat er veranderen aan de producten!

23 juni 2024 Uit Door Lekker Dan

Procter & Gamble, het bekende bedrijf achter Always-maandverband en Tampax-tampons, heeft aangekondigd dat ze hun verpakkingen genderneutraal gaan maken.

Dit besluit komt voort uit een streven naar ondersteuning van transgenders en non-binaire personen, door het verwijderen van het vrouwelijke Venus-symbool van hun verpakkingen.

Het product zelf blijft ongewijzigd, benadrukt het bedrijf. Al 35 jaar lang is Procter & Gamble een vooraanstaande speler in de menstruatiemarkt.

In een officiële verklaring benadrukken ze: “Always heeft altijd klaargestaan voor meisjes en vrouwen, en dat zullen we blijven doen. Tegelijkertijd staan we voor diversiteit en inclusiviteit.”

Het bedrijf geeft aan dat ze signalen hebben ontvangen over een groeiende vraag naar producten die geschikt zijn voor elke menstruerende persoon, inclusief transgenders en non-binaire individuen.

Deze groepen menstrueren soms nog steeds vanwege hun baarmoeder, ongeacht hun genderidentiteit. Steph deNormand, een Amerikaanse voorvechter van transgenderrechten, prijst de beslissing van Procter & Gamble.

In een interview met NBC legt zij uit dat menstruerende trans- en non-binaire personen zich vaak ongemakkelijk voelen bij typisch vrouwelijke symbolen op producten die ze nodig hebben.

“Trans- en niet-binaire mensen worden voortdurend verkeerd begrepen. Een gebaar als dit kan helpen om het beeld te verbreden en het stigma weg te nemen voor iedereen die deze producten gebruikt.”

De aankondiging van Always heeft gemengde reacties op sociale media opgeroepen. Terwijl sommigen de beslissing verwelkomen als een belangrijke stap richting inclusiviteit, vinden anderen de verandering onnodig en overdreven.

De exacte datum waarop het Venus-symbool van de verpakkingen zal verdwijnen, is nog niet bekendgemaakt.