Opmerkelijk: Britt Dekker reageert verrassend op faillissement!
Ongeveer een jaar geleden haalde Britt Dekker de headlines met de aankondiging van een nieuwe streamingdienst specifiek gericht op paardenliefhebbers,…
Ongeveer een jaar geleden haalde Britt Dekker de headlines met de aankondiging van een nieuwe streamingdienst specifiek gericht op paardenliefhebbers, genaamd Hoofon.
Ze beschreef dit destijds als “een droom die uitkomt” tijdens een interview in RTL Boulevard. Deze dienst, door haar aangeduid als ‘Netflix voor paardenmensen’, heeft echter geen lang leven gehad:
Hoofon is recent failliet verklaard. De dienst, die abonnees voor 7 euro per maand onbeperkte toegang tot paardencontent bood, bleek te niche om een groot publiek aan te trekken.
Het juicekanaal Juice Channel rapporteerde: “Wij hebben van verschillende bronnen vernomen dat de streamingdienst Hoofon failliet is verklaard.”
In reactie op dit nieuws bevestigde Britt Dekker het faillissement tegenover Juice Channel: “Hoi! Ja dat heb ik ook gelezen! Maar heel kort na de lancering zijn wij er al uitgestapt want ze kwamen hun afspraken niet na.”
Ze gaf aan dat ze in eerste instantie het gezicht van de dienst was, maar dat ze zich terugtrok toen de afspraken niet werden nagekomen.
“Geen idee wat er daarna is gebeurd maar ik heb dat ook gezien dat ze failliet zijn verklaard! Op zich wel sneu want waren wel hele aardige mensen, maar het klopte niet”, aldus Britt.
Dit incident werpt een licht op de complexiteiten van marketing en branding. Waar Britt Dekker aanvankelijk het boegbeeld van Hoofon was, onthult ze nu dat ze al snel haar betrokkenheid beëindigde.
De sluiting van Hoofon bevestigt dat zelfs met een bekende naam aan het roer, succes niet altijd gegarandeerd is in de wereld van de streamingdiensten.
Zo eindigt het avontuur van Hoofon, met de staldeuren die definitief sluiten.