Glorieperiode voor Nikkie Plessen voorbij: Dit ziet er toch niet rooskleurig uit!

Glorieperiode voor Nikkie Plessen voorbij: Dit ziet er toch niet rooskleurig uit!

1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE. 2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken. 3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE 4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af! 5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen

24 mei 2024 Uit Door Lekker Dan

Nikkie Plessen werd bij het grote publiek bekend als vj bij TMF, waar ze samenwerkte met Sylvana Simons.

In tegenstelling tot Simons, bouwde Nikkie een succesvolle carrière op in de modewereld door haar eigen kledinglijn te lanceren.

Haar merk, NIKKIE, presteerde goed, waardoor Plessen multimiljonair werd. Haar eigen vermogen werd vorig jaar geschat op ongeveer 33 miljoen euro, een indrukwekkend bedrag voor iemand van 38 jaar.

Echter, recente ontwikkelingen wijzen op problemen. Juicekoningin Yvonne Coldeweijer meldde eerder dat de populariteit van Nikkie’s kledinglijn afneemt.

Winkels zouden hun voorraden tegen dumpprijzen verkopen, soms voor slechts een tiende van de originele prijs.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Het blad Quote ontdekte verontrustende financiële gegevens. In 2022 werd een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro geregistreerd, bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf in 2021 had toegekend.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Ook het kasstroomoverzicht laat problemen zien: ruim 2 miljoen euro aan contanten vloeide uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf, een verlies dat werd gedekt door 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te halen.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Eind 2022 bedroegen de liquide middelen nog maar 5,2 miljoen euro, vergeleken met 12,8 miljoen euro een jaar eerder.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Dit suggereert dat de financiële reserves snel slinken en de dividenduitkering mogelijk geen verstandige zet was.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Op Nikkie’s Instagramaccount, waar ze meer dan 520.000 volgers heeft, probeert ze nog steeds haar kleding te promoten.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Echter, haar posts krijgen gemiddeld slechts 525 likes per bericht, wat neerkomt op 0,1 procent van haar volgers.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Volgens Google zou tussen de 4 en 5 procent van je volgers normaal gesproken je berichten moeten liken, waardoor het duidelijk is dat haar betrokkenheid veel lager is dan gemiddeld.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De conclusie is dan ook dat de glorieperiode van Nikkie Plessen lijkt te zijn geëindigd en dat de uitdagingen voor haar merk toenemen.