Ga jij naar de Albert Heijn voor jouw boodschappen? Controleer dit dan goed!
Vandaag de dag is het leven ontzettend duur. Even naar de supermarkt voor een aantal boodschapjes kost je al een…
Vandaag de dag is het leven ontzettend duur. Even naar de supermarkt voor een aantal boodschapjes kost je al een rib uit je lijf.
Heel veel mensen in ons leven moeten zien rond te komen van een uitkering en hoe pijnlijk is het dan als een supermarkt je ook nog eens besodemieterd.
Volgens de Consumentenbond zet winkelketen Albert Heijn massaal onjuiste bedragen op kassabonnen. Inmiddels gaat het volgens de bond alle perken te buiten.
De Consumentenbond liet twee maanden geleden al weten dat er in ons landje ontzettend veel fout gaat bij de supermarkten.
Het gaat mis bij de prijzen. De artikelen in het schap van de supermarkt komen heel vaak niet overeen met de uiteindelijk prijs die aan de kassa wordt gerekend.
Het vervelende is dat de klanten hier de dupe van zijn. De Consumentenbond eiste dat de supermarkten dit voor 30 juni zouden oplossen.
In een onderhoud beloofden de directies van Albert Heijn en Jumbo dat klanten het product dat met een foutieve prijs op de bon, het product gratis zouden krijgen.
Winkelketens Jumbo en Plus zijn serieus aan de slag gegaan en hebben zich gehouden aan de gemaakte afspraken. Albert Heijn knoeit tot op de dag van vandaag nog steeds met de bedragen.
De Consumentenbond zegt: ”Ondanks herhaalde verzoeken komt Albert Heijn niet over de brug met rapportages van de beloofde extra controles.”
Nog steeds staan er foute bedragen op de bon en op de reclameborden in de winkel hangen prijzen die al sinds oktober 2022 niet meer kloppen. De toegezegde prijsgarantie komt de AH ook niet na.
Kassamedewerkers weten zo dus niets van de garantie en het product wordt dus niet gratis meegegeven wanneer de bon niet klopt.
Voor de Consumentenbond is de maat vol en zij willen dan ook een zaak spannen tegen de supermarktketen: ”Fouten op de kassabon zijn oneerlijke handelspraktijken.”
Maar de Consumentenbond eist ook dat Jumbo, Plus en Albert Heijn een plan indienen waarin wordt aangegeven hoe zij klanten gaan compenseren voor foute kassabonnen in de afgelopen jaren.
Albert Heijn laat weten verbaasd te zijn over het bericht van de Consumentenbond. ”We zijn voortdurend in gesprek. Wij vinden dat elk product met een verkeerde prijs er een te veel is.”
”Bij Albert Heijn hebben we de afgelopen maanden verbeteringen doorgevoerd om ervoor te zorgen dat foutieve prijzen bij lokale aanbiedingen tot het verleden behoren.”
”Vrijwel alle prijskaartjes in de winkel zijn digitaal en klanten die een foutieve prijs signaleren krijgen het product altijd gratis mee.”
De supermarktketen laat weten dat het allemaal wel meevalt en dat het in minder dan 1 procent van de gevallen niet goed met de prijs op de kassabon.
“Wij gaan graag met de Consumentenbond in gesprek om inzicht te krijgen in de achterliggende data van hun onderzoek.”