Klanten Albert Heijn niet blij met de keuze om contanten te bannen!
Vandaag de dag gebruiken steeds meer mensen hun pinpas en zien we steeds minder vaak contact geld. Dit komt onder…
Vandaag de dag gebruiken steeds meer mensen hun pinpas en zien we steeds minder vaak contact geld. Dit komt onder andere doordat steeds minder winkels op cash zitten te wachten.
Vooral voor de ouderen in ons land is het vervelend dat heel veel zaken tegenwoordig digitaal gaan en dat contacten op veel plekken wordt verbannen.
Aan het einde van deze maand gaat winkelketen Albert Heijn stoppen met het contant uitbetalen van koopzegels.
Vanaf volgende maand kun je het bij laten schrijven op je rekening via het retourpinnen of je laat het gespaard bedrag aftrekken van je boodschappen.
Sinds 1955 bestaan de koopzegels van de supermarktketen en in 2021 besloot de Albert Heijn te stoppen met de plakboekjes voor de zegels.
De Albert Heijn vindt het digitaal sparen en de nieuwe manier van uitbetalen makkelijker en vooral veiliger.
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om contact geld te verbannen, zo accepteert Avonturenpark Hellendoorn helemaal geen contant geld meer.
Deze nieuwe ontwikkeling en keuzes zorgen toch wel voor bezorgdheid onder heel veel mensen. “Gaat de AH nu ook al voor mij bepalen of ik contact geld in mijn portemonnee mag hebben?”
en “Het is vooral heel zorgelijk dat een wettelijk betaalmiddel steeds meer geweigerd wordt. Alles moet digitaal zodat alles te controleren valt.. Gelijk toen de zegeltjes overgingen op digitaal mee gestopt.”
”Ik weiger ook te gaan pinnen bij een pinkassa! Er verdwijnen zoveel banen doordat alles maar via een zelfscan moet verlopen.. Slechte ontwikkeling van de Appie!!” valt er te lezen.
Maar er zijn ook voorstanders “Ik lees veel kritiek maar ideaal toch zo op je rekening: de winkel heeft minder cash in de lade. Ik loop er niet mee over straat. Een veilig concept!” Hier meer: