Peter Gillis over boze bewoners van zijn vakantiepark: ‘dan vertel ik het niet’
Recent is er controverse ontstaan rond de plotselinge sluiting van Oostappen vakantiepark Prinsenmeer, wat heeft geleid tot aanzienlijke frustratie onder…
Recent is er controverse ontstaan rond de plotselinge sluiting van Oostappen vakantiepark Prinsenmeer, wat heeft geleid tot aanzienlijke frustratie onder zowel de bewoners als de vakantiegangers.
Peter Gillis, eigenaar van de Oostappen Groep, moest het veelbesproken park in december sluiten voor bezoekers.
Volgens een rapport van het AD, vreesde de gemeente dat Gillis zijn vergunningen zou gebruiken voor crim!nele activiteiten.
Sinds de sluiting is het bedrijf onbereikbaar gebleven voor vragen en heerst er onzekerheid over de toekomst van het vakantiepark.
Gillis heeft beloofd dat er snel goed nieuws komt, hoewel de details onduidelijk blijven. Peter vertelde aan Omroep Brabant: “Mensen zijn enorm boos.”
Gasten die al geboekt hebben bij Prinsenmeer in Ommel maken zich zorgen over de teruggave van hun geld.
Tegelijkertijd lijkt Gillis zich vooral te concentreren op het nieuwe seizoen van zijn realityserie ‘Massa is Kassa’, wat de onzekerheid onder de bewoners versterkt:
“We gaan het gezellige Brabantse leven laten zien”, zegt hij, terwijl de situatie verre van gezellig is. In de 538 Ochtendshow reageerde Peter op de woede van de bewoners.
“Ik ben natuurlijk hartstikke druk bezig. Ten eerste voor de medewerkers, die op het Prinsenmeer werkten. Petertje is volop bezig met de vooruitgang en dat ziet er ook wel positief uit, maar zolang ik niets officieels kan vertellen dan vertel ik het niet.”
Volgens hem zijn zijn medewerkers zijn eerste prioriteit, gevolgd door de gasten. Peter is optimistisch en verwacht volgende week goed nieuws te kunnen brengen.
Toen de 538 Ochtendshow hem vroeg of gasten met openstaande boekingen hun geld terug kunnen krijgen, kon Peter echter geen garanties geven. Dit voegt een extra laag van onzekerheid toe aan een al gespannen situatie.