Yvonne Coldewijer doet pijnlijke onthulling: ‘Ik heb een aantal fouten gemaakt’
1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen. 2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen. 3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes 4. Yvonne doet een bizarre onthulling! 5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest...
Voormalige juicekoningin Yvonne Coldeweijer richt zich tegenwoordig op andere zakelijke ondernemingen.
Ondanks een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, meldt ze dat er geen winst werd gemaakt. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” erkent ze.
In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, dat voorheen bekend stond als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring van het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.
“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”
”Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Aanvankelijk deed Yvonne al het werk voor haar webshop alleen, maar al snel kwam ze erachter dat ze hulp nodig had.
“Dus al snel begon ik een team samen te stellen van personeel,” vervolgt Yvonne. “Dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”
”Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.” Yvonne nam in eerste instantie twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende kwam er meer personeel bij.
“Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”
Op dat moment was Yvonne zwanger. “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”
Daarnaast waren de werknemers van Yvonne nog steeds voornamelijk bezig met online. “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”
”Dus op een gegeven moment waren we ook echt met name een magazijn. Iedereen deed het super goed, maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee,” legt Coldeweijer uit.
“Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig.”
Ook had Coldeweijer doordeweeks eigenlijk geen klanten in de winkel. Alleen op zaterdagen was het druk.
“Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit,” aldus Yvonne. “Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.”